sâmbătă, 22 decembrie 2012

Orașul de Cenușă, Cassandra Clare

Al doilea volum din seria Instrumente mortale. Cassandra Clare m-a uimit din nou.
Frumosul, unicul, sarcasticul Jace mă lasă iarăși cu inimioara frântă. :o3

Sinopsis:

Clary Fray nu-si doreste decat ca viata ei sa revina la normal.
Dar ce inseamna normal cand esti vanator de umbre, spintecator de demoni, mama ta se afla intr-o coma indusa prin magie, si poti vedea deodata varcolaci, vampiri si spirite ale naturii? Lui Clary i-ar placea sa petreaca mai mult timp cu prietenul ei cel mai bun, Simon. Dar vanatorii de umbre nu-i dau pace – mai ales frumosul si enervantul sau frate recent regasit, Jace. Iar singura ei sansa de a-si ajuta mama este sa-l urmareasca pe salbaticul vanator de umbre Valentine, care este probabil smintit, cu siguranta malefic – sa fie acesta chiar tatal ei? Cand si cel de-al doilea Instrument Mortal este furat, inspaimantatoarea Inchizitoare il suspecteaza pe Jace.
Dar este oare Jace gata sa-si tradeze prietenii si sa-si incalce principiile pentru a-si ajuta tatal?

Recenzie:
În acest volum, față de cel anterior, acțiunea se mișcă mai repede. Fapte din trecut îi bântuie prezentul și viitorul lui Clary.
Tensiunea dintre Jace și Clary mă lasă cu sufletul la gură. Relația practic imposibilă dintre ei doi mai are, pe alocuri, câteva scăpări, în care, fie ajung să se sărute (ok, sărutul ăla era cam necesar, dar trecem cu vederea) sau să se certe pe baza relației dintre ei doi. Și totuși, finalul m-a marcat prea tare. În momentul în care Clary acceptă să-i zică lui Jace că e de acord cu o relație, el renunță. Apoi, ea află că își poate salva mama. Suspans maxim până la volumul următor.
Pentru cei care nu au citit seria, o recomand, o recomand, o recomand.

Citate:

„ - Ei bine, eu nu-l sărut pe mundan, zise Jace. Mai degrabă rămân aici și putrezesc. 
- Pentru totdeauna? întrebă Simon. Pentru că totdeauna e un răstimp groaznic de lung.
Jace își ridică privirile. 
- Știam eu, zise el. Vrei să mă săruți, nu-i așa?
Simon își deschise brațele, exasperat.
- Bineînțeles că nu. Dar dacă...
- Bănuiesc că e adevărat ce se spune, observă Jace. Nu există bărbați integri în tranșee.
- Atei, ticălosule, zise Simon furios. Nu există atei în tranșee. ”

***

„ - Ce ai în mână? întrebă el, observând broșura, încă strânsă sul în mâna ei stângă.
- Oh, asta? O ridică în fața ochilor. „Cum să le dai vestea părinților că ești homosexual.”
El făcu ochii mari.
- Vrei să-mi spui ceva?
- Nu-i pentru mine. E pentru tine.
I-o dădu.
- Eu nu trebuie să-i dau vestea mamei că sunt homosexual, zise Simon. Ea deja mă crede gay, pentru că nu mă interesează sporturile și n-am avut încă o relație serioasă cu o fată. Nu că ar ști ea ceva despre asta, oricum.
- Dar trebuie să-i dai vestea că ești vampir, îi atrase atenția Clary. Luke s-a gândit că, știi tu, ai putea folosi una dintre sugestiile de discurs din broșură, însă folosind cuvântul „nemort”, în loc de... 
- Înțeleg, înțeleg. Simon deschise broșura. Uite, o să fac exerciții pe tine. Își drese glasul. „Mamă, am ceva să-ți spun. Sunt nemort. Acum, știu că s-ar putea să ai niște idei preconcepute despre nemorți. Știu că s-ar putea să nu fii foarte împăcată cu ideea că eu sunt nemort. Dar vreau să-ți spun că sunt întocmai ca tine și ca mine.” Simon făcu o pauză. Adică, bine. Probabil mai mult ca mine decât ca tine.”

***

„ - Chiar am fost bolnavă, zise ea. Jur. A fost cât pe ce să mor acolo, pe vas, știi.
El îi dădu drumul la mână, dar continuă să se uite la ea, ca și cum ar fi vrut să-și întipărească în minte fața ei.
- Știu, zise el. De fiecare dată când ești cât pe ce să mori, și eu sunt cât pe ce să mor. ”

***

„ - Voi fi doar fratele tău de-acum încolo, zise el, uitându-se la ea cu nădejdea că va fi mulțumită, ceea ce o făcu să vrea să țipe să îi zdrobise inima și că trebuia să înceteze. Asta îți doreai, nu-i așa?
Ei îi luă un răstimp lung până răspunse, iar când o făcu, vocea ei sună ca un ecou, venind de foarte departe.
- Da, zise ea și auzi vâjâitul valurilor în urechi, iar ochii o usturară de parcă i-ar fi intrat nisip sau apă de mare. Asta îmi doream.”

Autor: Cassandra Clare
Editura: Leda
Anul apariției: 2011
Număr de pagini: 416.
Punctaj: 5/5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu